Ljubezenska meditacija
(prevod iz knjige: Knjiga tajni 1 – ŠIVIN TANTRIZAM – OSHO)
Ko si čisto
zares v ljubezni, se ne boš loteval raziskav o metodah meditacije – ljubezen je
popolno zadovoljstvo, kjer ne opaziš, da bi ti karkoli manjkalo; takrat si
prerastel jaz, ki bi pravil, da moraš
imeti še nekaj več. Če si pod vtisom, da ti nekaj manjka, potem je jaz ostal. Če občutiš, da je treba še
karkoli narediti, izkusiti, potem je ljubezen samo en občutek, ne pa tudi
stvarnost.
Vendar sploh ne
dvomim o tvoji veri: ti lahko verjameš, da si v ljubezni. Tvoje prepričanje je
avtentično; ti nikogar ne zavajaš. Občutiš, da si v ljubezni, ampak simptomi
kažejo, da ni tako.
Kateri so znaki,
da si v ljubezni? V tem primeru so izstopajoče tri stvari:
1. Popolnoma
si zadovoljen. Ničesar drugega ne potrebuješ; niti Bog ti ni potreben.
2. Ni
prihodnosti. Ostane le ta stvarni trenutek ljubezni, ki je večnost. Noben drug
trenutek ti ni potreben: nobena prihodnost, nobeden jutri. Ljubezen se dogaja v
sedanjosti.
3. Izgineš;
ni te več. Če si še tu, če še imaš sebe, potem še nisi vstopil v svetišče
ljubezni.
Ko se zgodijo te
tri stvari, sledi: če tebe ni, kdo bo potem meditiral? Če ni prihodnosti, potem
so vse metode odveč, ker vse metode služijo samo prihodnosti; naslovljene so na
prihodnje rezultate. Ko si prav v tem trenutku povsem zadovoljen, kje je potem
motivacija, da bi karkoli ukrenil?
Obstaja šola
psihologije (in to je eden najpomembnejših trendov modernega razmišljanja),
katere začetnik je Wilhelm Reich. Trdil je, da se zaradi pomanjkanja ljubezni
razvijejo mnoge bolezni, predvsem bolezni duševne narave. Z ozirom, da ne moreš
občutiti globoke ljubezni in prav zato, ker ne moreš biti v občutenju v
popolnosti, tvoje neizpolnjeno bitje nadaljuje iskanje, da bi našlo
zadovoljstvo v nečem več-razsežnostnem.
Ko rečem: »Če ljubite, ne potrebujete ničesar drugega«, s tem ne mislim, da je ljubezen povsem dovolj. Želim povedati, da ko
enkrat ljubiš tako globoko, postane ta ljubezen prehod – prav tako kot katera
koli meditacija. In kaj je to, kar se z meditacijo doseže?
Dosežejo se tri
stvari:
1. ustvari se zadovoljstvo;
2. omogoči
ti, da ostaneš v sedanjosti; pomaga ti, da si v tem trenutku;
3. odvrže
tvoj ego.
Te tri stvari se
dosežejo z meditacijo – s katero koli metodo. To lahko rečemo še na naslednji
način: ljubezen je ena naravna metoda. Če se zgodi, da je naravna metoda
onemogočena, potem se zatečemo k nekaterim umetnim metodam.
Merilo za
občutenje, da si v ljubezni, so prav te tri stvari. Morda boš zdaj razmišljal o
teh merilih in pravilih in nadaljeval z opazovanjem, kdaj se ti bodo te tri
stvari zgodile. Če se te tri stvari ne zgodijo, je ljubezen nekaj povsem
drugega. Ljubezen je en velik fenomen: LAHKO JE marsikaj. Lahko je poželenje;
lahko je samo običajni seks; lahko je samo težnja k posesivnosti; lahko je samo
zapolnitev časa, ker potem nisi več sam; potrebuješ nekoga, da ti nudi varnost
in te reši samote. Prisotnost drugega bitja ti vlije občutek varnosti. Lahko je
tudi samo navaden seksualni odnos.
Energiji je
potreben izliv. Energija se akumulira in tako postane ovira; moraš jo odvreči
in se je osvoboditi. V tem primeru je tvoja ljubezen lahko samo osvobajanje. Zatorej je
ljubezen lahko marsikaj; ljubezen je večplastna. Običajno pa je to vse drugo,
samo ne LJUBEZEN.
Zame je ljubezen
meditacija. Zaradi tega poskušaj naslednje: bodi s svojim ljubljenim ali ljubljeno
v meditaciji. Vedno, ko je tvoja ljubljena oseba prisotna, si prizadevajta, da
sta v globoki meditaciji. Vajin odnos naj postane eno samo meditativno stanje.
Običajno počnete prav nasprotno. Ko sta ljubimca skupaj, se samo prepirata. Ko
sta vsak zase, mislita eden na drugega. In ko se spet snideta, se prepir
ponovno začne. To ni ljubezen!
Zato priporočam:
prisotnost ljubljenega bitja naj bo zate meditativno stanje. Bodi umirjen in
tih. Bodi še naprej poleg ljubljene osebe, vendar še naprej ostani miren.
Izkoristita medsebojno prisotnost zato, da se osvobodita misli.
Ne razmišljaj.
Če razmišljaš, ko si z ljubljeno osebo, potem ob njej nisi prisoten, sploh nisi
s tem bitjem. Kako bi lahko bil tukaj? Oba sta sicer tukaj, vendar sta drug od
drugega zelo oddaljena. Ti nosiš svoje misli, tvoja ljubljena oseba ima svoje
misli. Samo videti je, kot da sta skupaj, vendar si sploh nista blizu – ko sta
dve osebi zasedeni vsaka s svojimi mislimi, sta nekje daleč vstran.
Resnična
ljubezen pomeni osvoboditev misli. V prisotnosti ljubljene osebe morajo misli izginiti. Samo tako sta si zares blizu. Telesi vaju tedaj ne ločujeta. Takrat
se znotraj tebe prebije neka ovira. Tišina je ta, ki prebije to oviro med vama.
Tako se med osebama doseže svetost odnosa. Ko ste z nekom v resnični ljubezni, on/-a
postane zate Božanstvo. Če ni tako, vedi, da to tudi ni ljubezensko razmerje:
nemogoče je, da je to ljubezenski odnos.
Ljubezenski odnos ni neko običajno
razmerje, neki običajen odnos. Ali si kadarkoli občutil spoštovanje do svoje
ljubljene osebe? Morda si občutil marsikaj, vendar spoštovanja nisi nikoli
občutil.
Čeprav je to videti nerazumljivo, vendar je Indija mnogokrat poskušala
to uresničiti. Prav zaradi tega se v Indiji vztraja, da je ljubezenski odnos
sveti fenomen in ne posveten odnos. Ljubljeni, ljubljena postane Božanstvo. Na
noben drugačen način se ne da pogledati na ta pojav.
Sprašujem se, ali si
kadarkoli občutil spoštovanje do svoje soproge? V bistvu na to ni niti
odgovora. Do nje lahko občutiš zmedo, pomanjkljivosti, oštevanje ali karkoli
drugega – vendar nikoli spoštovanje. Spoštovanje soproga? To je zgolj posveten
odnos; drug drugega samo uporabita. Soproga lahko reče, da občuti spoštovanje
do soproga, vendar še nisem videl nobene soproge, ki bi spoštovala svojega
moža. Tradicionalno, ker je obstajal običaj, da se izkazuje spoštovanje do
moža, je žena nakazovala, da ga spoštuje – celo ji ni bilo dopuščeno, da izgovori
njegovo ime. Žena lahko reče karkoli, kar še ne pomeni, da je v duhu spoštovanja:
to je počela zaradi TRADICIJE.
Spoštovanje je
druga pomembna vrednota. Vedno, ko si v prisotnosti ljubljene osebe, si
prizadevaj, da občutiš spoštovanje. Če ne moreš videti Božanskega v podobi ljubljene
osebe, ga ne boš videl nikjer. Kako ga boš sposoben spoznati v drevesu, če v razmerju
ne moreš vzpostaviti te povezave? Če ne obstaja neka globoka intimnost, kako bi
ga lahko prepoznal?
Če v osebi, ki jo ljubiš, ne moreš prepoznavati Boga; če ga
v odnosu ne moreš občutiti, se Bog ne bo pustil spoznati niti nikjer drugje. A če boš Boga
lahko našel v ljubljeni osebi, ga boš slej kot prej lahko odkril tudi povsod
drugje – ker ko se enkrat odprejo vrata k njemu, ko enkrat doživiš blesk
Božanskosti v ljubljeni osebi, takrat tega lesketa nikoli več ne pozabiš.
Ko se to
uresniči, takrat vse postane prehod do Boga. Prav zato vam govorim, da je
ljubezen meditacija. Zato ne razmišljaj v smislu – ali naj ljubiš, ali
meditiraš. To ni moje sporazumevanje. Ne nadaljuj razločevanja med tema dvema
fenomenoma. Ljubi meditativno. Ali, meditiraj z ljubeznijo. Ne poskušaj
ustvarjati kakršnekoli delitve. Ljubezen je povsem naraven fenomen in je zato
lahko uporabljen kot sredstvo v meditaciji.
Tantra je izkoristila
vse to kot sredstvo. Tantra pravi, da v globokem seksualnem dejanju zlahka meditirate;
tako lahko kot v nobenem drugem stanju uma – to pa zato, ker je to najbolj
naravno biološko stanje ekstaze.
Toda, vse, kar je poznano pod pojmom »seksualno
dejanje«, je v zelo popačeni obliki. Vedno, ko se omeni ta pojem, se počutiš
neprijetno, zato ker vse, kar ti je predstavljeno pod pojmom »seks« - sploh ni
seks. To je v bistvu samo njegova senca, saj je celotna družba načrtno
naravnana proti seksu.
Nemogoče je seks udejanjiti kot nekaj naravnega, saj je
v ljudeh potlačen. Ko se znajdeš v seksualnem odnosu, je globoko v tebi vedno prisoten
občutek krivde. Ta občutek krivde postane ovira in s tem se izgubi ena
največjih možnosti.
To možnost bi lahko izkoristil, ko bi vstopil globlje vase.
Tantra daje priložnost, da si v času seksualnega dejanja meditativen. Ves ta
pojav je treba občutiti kot nekaj svetega; ni treba občutiti krivde. Nasprotno –
počuti se blaženega zaradi dejstva, da ti je narava dala izvor, skozi katerega lahko
vstopiš globlje v ekstazo; in pri tem bodi popolnoma svoboden. Ničesar ne tlači v sebi, ne beži vstran. Naj te seksualna povezanost sprosti. Pozabi nase;
odvrzi vse prepovedi. Bodi povsem naraven - potem boš v svojem telesu občutil brezmejno
glasbo.
Ko telesi
vstopita v dovršeno skladnost, boš popolnoma pozabil nase – čeprav boš obstajal.
Takrat boš pozabil na »Jaz«: ne bo več tvojega »Jaz«; samo Obstoj se bo igral z
Obstojem, eno bitje z drugim. Takrat dvoje postane eno.
Takrat ne bo več
razmišljanja; prihodnost bo izginila, obstajal bo samo še ta trenutek. Brez
kakršnekoli krivde, brez vseh prepovedi – samo nadaljuješ ustvarjanje meditacije.
V tem trenutku se tudi seks transformira, se preoblikuje. Postane prehod k višjemu
stanju. In ko seks postane prehod, bo malo po malo postal neseksualen. Nato
sledi trenutek, ko seks popolnoma izgine in to, kar bo ostalo, se imenuje
Samadhi.
Tantra pravi, naj
se ničemur ne pristopa, kot k lastnemu sovražniku: vsaka energija je
prijateljska; samo vedeti je treba, kako jo izkoristiti. Zato ne delaj nobenega
izbora. Spremeni svojo ljubezen v meditacijo in obratno. Kmalu boš pozabil
besedo in takrat boš spoznal bistvo stvari izven konteksta te besede.
Beseda »ljubezen«
ni ljubezen in beseda »meditacija« ni meditacija; »Bog« ni Bog. To so samo
besede. Če boš zmogel prodreti v notranjost tega pojma, takrat bo to edinost:
Bog – meditacija – ljubezen; vse to bo ENO.
Prevedla: Simon/-a Babič
Bodi umirjen. Zapri oči. Ne premikaj se – postani, kot kip iz kamna.
Zdaj vstopi … globlje in globlje.
Prodiraj neustrašno kot strela k središču svojega bitja …
Zapomni si, da si samo opazovalec.
Nisi niti telo, niti um, temveč ogledalo, ki odbija
brez kakršnega koli presojanja – čisti odsev lune v jezeru.
(OSHO Art)
Ni komentarjev:
Objavite komentar