Če sem zadnjič omenila, kako nekdo v sebi prepozna potencialnega
učenca tantre, bom danes poudarila
nekaj osebnostnih lastnosti, ki bi jih naj imel in odlikoval vsak učitelj tantre, torej tisti, ki svoje
znanje predaja naprej.
Prav tega vedenja sicer nisem prebrala v nobenih tantričnih
spisih in tudi noben 'učitelj' tantre mi jih ni prišepnil.
Do tega zaključka sem prišla na osnovi svojih lastnih
izkušenj in navedbe, ki sem jo povzela iz knjige Posvetitev (Elisabeth Haich).
*
Sicer pa so to lastnosti, v katerih naj bi se izmojstril prav
vsak, ki želi čim lažje in uspešneje pluti s tokom življenja in se ne izgubiti v vsakdanjem vrvežu sveta.
Da bi nekdo postal uporaben učitelj pri tako velikem delu,
mora najprej obvladati dvojico lastnosti. Ko pa jih obvlada, to pomeni, da jih
bo znal uporabiti ob pravem času in na pravem kraju. Ob vedenju, da slabih
lastnosti in slabih sil ni, temveč so samo napačno uporabljene lastnosti in
slabo uporabljene moči!
Dvojice lastnosti, pomeni, da so medsebojno neločljivo
povezane:
Molčati – govoriti
Dovzetnost – nedostopnost
Poslušnost – gospodovanje
Ponižnost – samozaupanje
Prenagljenost – preudarnost
Vse sprejemati – razločevati
Previdnost – pogum
Ničesar posedovati – imeti vse na
voljo
Biti na nič vezan – zvest
Izstopati – ostajati neopažen
Zaničevati smrt – ceniti življenje
Ravnodušnost – ljubezen
Smo v obdobju, v katerem vladajo svetu s telesom obsedeni in
sebični ljudje. Spopadata se sla po moči posameznikov in naraščajoče
nezadovoljstvo človeških množic.
A po drugi strani se 'rojeva' vedno več duhovno ozaveščenih
ljudi, ki opravljajo zelo pomembno nalogo: iztrgati in odrešiti Zemljo teme,
vladavine materialnih sil ter osamitve.
Zatorej …
1.
Kaj sta pravo govorjenje in molčanje? Pravi blagoslov je, če
zna človek molčati tam in tedaj, ko
mora molčati. Če pa človek molči, ko bi moral spregovoriti, ko bi lahko na
primer koga rešil z besedo iz hude nevarnosti, takrat to ni dejanje moči,
temveč zatajitev.
Ko pa človek svoje govorjenje
uporablja na napačnem kraju in ob napačnem času, spremeni to v navadno
čvekanje.
2.
Dovzetnost je nekaj božanskega, če je človek
dovzeten in odprt za vse višje – torej za lepo, dobro in resnično – dovoli, da
nanj vpliva Bog in ga v sebi
sprejema. Če vse navedeno spremeni v neznačajnost in zaradi pomanjkanja volje v
dovzetnost za vse zunanje vplive, postane ta lastnost pogubna.
Nedostopnost pomeni neomajno upiranje vsem nizkim
vplivom in pobudam. Če pa se človek upira tudi vsem višjim silam, potem iz
nedostopnosti nastane izoliranost.
3.
Poslušnost pomeni, da vse, kar se od tebe
zahteva preveriš, ali se ujema s tvojim
najglobljim prepričanjem. Če zatajimo svoje prepričanje iz strahopetnosti,
strahu ali želje, da bi bili podobni komu
drugemu ali celo zaradi gmotnih koristi, smo torej poslušni nekomu iz
nizkih, osebnostnih pobud in je to navadno klečeplazenje.
Gospodovanje: kdor neljubeče in iz sebičnih pobud
svoje volje skuša druge prisiliti v kaj in krši njihovo pravico do lastnega
odločanja. Lastnost 'gospodovanja' s tem preobraža v 'tiranijo'.
4.
Tvoje resnično bitje – resničnost v tebi – je Bog! Tvoja oseba je le pripomoček, skozi
katerega se izraža božansko, sicer pa
je sama po sebi prazna lupina. To večno božansko bit moraš prepoznati v sebi in
se ji ponižno izročiti. Če se podrediš zemeljskim oblikam, se božanska ponižnost preobrazi v strahopetnost,
samoponiževanje.
Zavedaj se, da je tvoja oseba navidezno bitje in samozaupanje, ki prebiva v tvojem srcu,
je nujno za vsako ustvarjalno dejavnost.
Pomeni notranji stik z Bogom. Ko pa
kdo misli, da njegove odlike in moči pripadajo njemu, se božansko samozaupanje
spremeni v 'lastno povzdigovanje'.
5.
Preden se odzoveš, se moraš naučiti krotiti svoj značaj in
zelo potrpežljivo dopustiti, da v tebi dozori odločitev. Si vzeti dovolj časa,
da najdeš pravo rešitev. To pomeni ravnati preudarno.
Kdor pa s preudarnostjo pretirava in nikoli ne najde rešitve, jo spremeni v
neodločnost.
Vendar nastanejo položaji, ko je potrebna bliskovita odločitev
in v trenutku izbrati izmed različnih možnosti najboljšo. Takrat lahko trenutki
omahovanja izničijo enkratno in nenadomestljivo priložnost. Če se odločiš
bliskovito in na osnovi duhovne zbranosti in osredotočeno, potem izpričuješ
preudarnost. V obratnem primeru izpričuješ prenagljenost.
6.
Sprejeti vse, kar ti življenje ponuja. Tvoje
vrednosti ne more zmanjšati ali uničiti poniževanje ali omalovaževanje, ki ti
ga izkazuje svet. Ne sme te prizadeti, kako s teboj ravnajo nevedni ljudje, le
ostajaš, kar si. Naučiti se biti zadovoljen v vseh okoliščinah in jih sprejemati
neprizadeto. Nič ne sme spremeniti tvoje notranje naravnanosti.
Zmeraj izberi najboljše in se nikoli ne zadovolji z manj
vrednim. Vendar razvij sposobnost razločevanja
med lepim - odvratnim, dobrim – slabim, pravim – lažnim … Brez zmožnosti
razlikovanja je človek pri svoji nalogi neuporaben.
7.
Če pa želiš koristiti in se bojevati proti sencam zablod, se
moraš bojevati pogumno in prispevati k miru z uporabo duhovnih orožij. Pri tem delu se je treba naučiti previdnosti. Prav s previdnostjo se lahko veliki nevarnosti pred škodo ali nesmiselnimi žrtvami rešiš sam ali pa rešiš
druge.
V izogib strahopetnosti moraš biti neomajno pogumen in se
odlično spoprijeti s težavami. Vendar se tudi pogum ne sme izroditi v vratolomnost.
8.
Od ljudi ne smeš pričakovati, da te bodo vzdrževali, ne da bi
delal. Zavedaj se, toliko časa, kot boš na Zemlji, se moraš naučiti ravnati z
materijo in ne zoper njo ali celo živeti brez nje. Nujno je, da jo znaš
pridobiti, obdržati, prav uporabljati in mojstriti.
A pazi, da se lastnost obvladovanja materije ne spreobrne v
sebično slo po imetju. Četudi bi še
tako obogatel, moraš v zavesti zmeraj ohraniti stališče 'ne – imetja'. Zavedaj se, da, ko boš odšel, s seboj ne boš odnesel ničesar.
9.
Ljubi Boga v vsakem
človeku, potem ne boš navezan na nikogar. Vendar se nenavezanost ne sme spreobrniti v splošno neljubeznivost do ljudi.
Spoznaj, kaj je v vsakem človeku božansko, kaj zemeljsko in kaj peklensko.
Toda tistim, v katerih si prepoznal razodevanje božanskosti,
ostani zvest v življenju in smrti. Ljubiš svojega mojstra, svoje sodelavce, ker
si v njih prepoznal Boga. Zvest si Bogu v njih. S tem se tvoje čaščenje in zvestoba do njih nikoli ne
bo razvila v osebnostno čaščenje – 'kult osebnosti'.
10.
Svoj duh moraš v javnosti razodeti s svojo osebnostjo brez
sramu, brez zavor in predstaviti svoje nadarjenosti in sposobnosti ter na ta
način izstopati. Vendar pa 'pokazati
se', ne pomeni prebuditi v sebi napuha, ki se izrodi v samovšečnost. Zavedaj
se, da je tvoja osebnost lupina, druge v resnici navdušuje samo tvoj duh, ki se izraža skozi tvojo zemeljsko
telo.
Ob tem zavedanju te ne bo motilo, če boš pri izpolnjevanju
svojih nalog moral postati neopazen in
nepomemben. A to skromno 'ostajati neopažen' se ne sme preleviti v
samopodcenjevanje in samouničevanje. Svojo človeško vrednost moraš vedno nositi
v srcu.
11.
Neomajno moraš biti prepričan, da smrti sploh ni. Ko je telo izrabljeno, ga sebstvo zavrže. Sebstvo
pa je veja življenja, življenje samo in življenje je neminljivo. Zanikanja smrti ne smeš spremeniti v
podcenjevanje življenja.
Življenje moraš nad vse ceniti.
Nikoli se ne smeš nesmiselno izpostavljati nevarnosti. Veseli se življenja, vendar naj ti veselje nad življenjem ne
postane nekaj samoumevnega. Zavedaj se, da si vsak trenutek ustvarjalec tega
veselja.
12.
In na koncu še 'ravnodušnost – ljubezen', morda najtežji izpit, ki pa zahteva, da ga obravnavam
prav posebej in v nadaljevanju, ki bo sledilo te dni.
Pisarka Simona
Ni komentarjev:
Objavite komentar