sreda, 17. maj 2017

3. TANTRA – prvi korak



Preden se ga lotimo, prvega koraka namreč, vam svetujem, da objave o Tantri berete po vrsti in če ste kakšno predhodno izpustili, pobrskajte po arhivu spletnega dnevnika. S tem namenom sem jih naknadno še oštevilčila.

*

Torej v katero smer je potrebno kreniti, da bi se enkrat v prihodnosti srečali s tantro?

V smer redne vadbe meditacije!

Aha, vas že vidim, kako se zmrdujete, ker ste si morda predstavljali, da vam bom pokazala bližnjico ali krajšo pot ali nekaj, kjer se da skočiti od tu do tam! Čeprav vedno dopuščam izjeme, ampak v mislih imam večino!

Vem, ja! Kolikokrat si želimo nekaj na hitro, »instant« in si za kaj več sploh ne vzamemo časa.

Čas pa v »našem« primeru igra pomembno vlogo. In če se zavedate, da ga v resnici poklanjate sebi, vam mora vsekakor postati lažje pri srcu.

*

NA PRIMER: Kateri MENI bi izbrali zase, 1 ali 2?

MENI 1:
Gobova juha s svežimi jurčki in lisičkami, s krompirčkom in smetano
(posip parmezan ali sveži peteršilj);
Grška musaka z jajčevci + izbor šest vrst solat;
Narastek iz prosene kaše in gozdnih sadežev + domač sladoled;
Grozdni ali jabolčni sok iz domače shrambe.

ALI

MENI 2:
Brez juhe;
Hamburger iz popečenih pleskavic, dveh listov solate + čebula (dodatek kajmak);
Sladoled + Coca cola ali Fanta.
*
Zagotovo vas je nekaj, ki bi izbrali tudi 2. MENI.

A kaj sem hotela poudariti? Koliko časa potrebujemo, da za 1 MENI nabavimo sestavine in iz njih pripravimo polnovreden in hranilen obrok, ki bo osrečil v več pogledih? Uf, če se odločimo še za nabiranje gob in gozdnih sadežev, nam priprava obroka morda ne bo uspela niti v enem dnevu. J

Vsakega sladokusca bo razveselil že samo pogled na tako zanimivo pojedino, kot jo obljublja 1 MENI, kajti jemo že z očmi.

Tudi s tantro se srečamo z očmi (o tem bo še veliko napisanega).

Torej, v vsakem primeru je čas, ki smo ga vložili v svoje delo, tisti, ki bo obrodil večje ali manjše sadove.

In da ne govorim, kaj vse bomo prispevali k svojemu zdravju z užitjem 1. MENIJA.
Za vsakršno večjo kakovost življenja si je treba vzeti dovolj časa.

Sicer pa, ali nimamo prav toliko časa, da ga je za CELO ŽIVLJENJE DOVOLJ?

Ok. To smo uredili. Čas ni več vprašanje, kajti zavedamo se, da bomo prav s časom dobili več in kvalitetnejše in v večjem obsegu.

Vsega bo veliko več, tako za telo, dušo in ne nazadnje naš um.

Vse to je povezano, kajti pri tantri se prepletajo in delovanje in želja in znanje!

*

No, torej! Zapis sem začela s prvim korakom ali meditacijo.

Kaj meditacija JE ali še bolje, kaj meditacija NI, se bom razpisala v eni naslednjih objav. Danes samo še omenim, kako se doseže meditativno stanje.

Kaj je potrebno početi, da bi meditirali ali umirili UM?

Hm, najenostavnejši odgovor bi bil NIČ. Ampak ta vas morda ne bo »zadovoljil«.

Da dosežemo meditativno stanje ni potrebna nobena dejavnost.

Do njega pridemo s tem, da prekinemo vsakršno aktivnost.

Kaj je torej meditacija? Prenehanje delovanja.

Ampak naš um se nikoli ne umiri?!

Res je! Vendar obstajajo trenutki, ko um ne dela. Mi jih ne opazimo, ker so to »prazni« trenutki, brez vsebine.

Vam je že kdaj kdo rekel, da ste se zagledali v prazno? Ali, da ste bili odsotni, čeprav prisotni? No, to so bili ti trenutki, ko um ni bil aktiven.

In zdaj glavno vprašanje: »Kako umiriti um?«

Tako, da ga osvobodimo!!!

KAKO ga osvobodimo???

NA PRIMER, da je um kot divji stepski konj, ki bo miren, dokler ga ne bomo poskušali ujeti in zapreti v ogrado. Če ga bomo hoteli obvladati, bo podivjal.

Hm, tako je to!

Um je potrebno spustiti na pašo, naj gre, kamor ga je volja in s pravilno usmerjeno meditativno tehniko, bo sam od sebe zajadral v tisto »praznino«, kjer mi ne obstajamo.

*

O sami izvedbi meditacije pa več v prihodnje! Izhajala bom iz lastnih doživetij. Saj mi je popolnoma jasno, da lahko v knjigah ali na spletu najdete o meditaciji zapisano tako rekoč VSE, razen seveda moje osebne izkušnje.

Kar se pa tiče pristopa k tantri, pa je zdaj že jasno nakazano, da brez meditacije tudi tantre ne bo!


Pisarka Simona 

Ni komentarjev:

Objavite komentar