MANIFESTACIJA V SEDMIH TELESIH
ali nekaj znanja o nas samih.
Verjeli ali ne 😊 človek ima sedem teles:
1.
Fizično
(življenje se izraža z vdihom in izdihom)
2.
Eterično
(vpliv tega, kar nas privlači ali odbija)
3.
Astralno
(označuje ga magnetizem)
4.
Mentalno
(misli)
5.
Duhovno
(»prana« - živa energija v nas)
6.
Kozmično
(atmosfera – kot ozračje »ustvarjalne in uničevalne« sile)
7.
Nirvanistično
(nirvana ali popolna blaženost)
V vsakem od sedmero teles je ustrezen pojav vstopanja in
izstopanja energije. Energije, ki jo v jogijski filozofiji imenujejo prana.
Vstopanje in izstopanje energije se dogaja vse do sedmega telesa – nobeno telo
ne more obstajati brez tega procesa. Vitalna energija obstaja v polarnostih
(nasprotjih), nikoli na enem polu. Nikar se ne trudimo tega preseči – ves trud
bo zaman. Nobeno telo ne more obstajati brez vstopajočega in izstopajočega pola.
Prav kakor fizično telo ne more obstajati brez vdiha in izdiha.
Prana je torej energija, ki ohranja življenje - naša telesa.
Prana je za naše telo, kot je elektrika za električne naprave. Človeku je pogonsko
gorivo, saj je človek energetsko bitje, ki brez energije ne deluje.
Poenostavljeno je prana energija vesolja ali kozmična
energija.
Prana je beseda, ki je v sanskrtu sestavljena iz dveh besed:
»pra« - prej ali preteklost in
»ana« - dih, dihanje.
Kakšen vpliv ima prana na posamezna telesa?
1.
Fizično telo:
življenje se izraža z vdihom in izdihom. To je dvoje nasprotujočih si
stvari. Dihanje ima dva pola: vdih in izdih. Vsaka energija ima dva pola –
drugače ne more biti. Vdih je kakor rojstvo, izdih je kakor smrt. V enem samem
trenutku se zgodi oboje: rojstvo in smrt – dviganje in spuščanje življenjske
energije.
2.
Eterično telo:
ima prav tako svoj vstopni in izstopni proces: to je sam vpliv, ki vstopa in
izstopa. Ko pridemo z nekom v stik, nekaj njegovega vstopi v nas. Mi ga
sprejmemo ali zavrnemo. To je subtilen vpliv: lahko ga imenujemo ljubezen ali
sovraštvo; privlačnost ali odbojnost. Ko nas nekaj privlači ali odbija, je to
naše eterično telo. To je neprekinjen proces: nenehno sprejemamo vase vplive in
jih nato dajemo iz sebe. Drugi pol nenehno obstaja. Zato vsakemu trenutku
ljubezni sledi zavračanje. Nekoga ne moremo ljubiti, ne da bi ga obenem
sovražili. Sovraštvo obstaja, zato vsak prijatelj enkrat postane sovražnik … In
tako se to nadaljuje. Rešitev, da eterično telo ni v konfliktu, je, da oseba,
ki razume polarnost, ki je spoznala polarnost, ni razočarana, ko pride
sovraštvo … Človek, ki je spoznal polarnost, je spokojen, je v ravnovesju. Vse
sprejema. Je samo priča vsemu, kar prihaja in odhaja. Ne privlači ga
vstopajoče, ne odbija ga izstopajoče. V tem drugem telesu je osnovno nasprotje
»ljubezen in sovraštvo«, ki se izraža na mnoge načine. Osnovno nasprotje je
»ugajanje in ne-ugajanje«. Ves čas si ugajanje in ne-ugajanje sledita; tudi to
je na neki način kot vdih in izdih. Eterično telo obstaja v tej polarnosti. Če
temu postanemo priča, preprosto ni več sovražnika in ni prijatelja. Postane nam
jasno, da je to naraven pojav.
Da – težko za razumevanje, ampak z
razmislekom pri sebi, prisluhu sebi, se razkrije ta del resničnosti …
3.
Astralno telo: enako,
kot ima eterično telo »vplive« ima astralno telo »magnetične sile«. Njegov dih
je magnetizem. Ta trenutek smo močni, naslednji smo brez moči. Ta trenutek smo
polni upanja, naslednji trenutek smo brez vsakega upanja. Magnetizem prihaja in
odhaja. Enkrat bi izzvali samega boga, drugič se bojimo lastne sence. Ko ta
sila vstopi, smo veliki, ko izstopi, smo nihče. Nenehno spreminjanje: kot dan
in noč. Vsenaokrog obstajajo magnetske sile: vdihujemo in izdihujemo jih. Če se
začnemo zavedati magnetskih sil, ki vstopajo in izstopajo, potem nismo niti
močni, niti brez moči; niti bojazljivi niti napadalni. Presežemo oboje.
4.
Mentalno telo:
vsrkavanje in iztiskovanje misli je prav tako povezano z dihanjem. Vsak trenutek misli prihajajo v naš um in iz njega odhajajo ..., kot vdih in izdih. Misel je sama po sebi energija. V mentalnem telesu se energija manifestira kakor prihod in odhod misli. Z dihanjem lahko spremenimo svoje mišljenje. Če vstopi
misel, ko vdihujemo, se v tistem trenutku rodi izvirna zamisel. Pri izdihu
nastopi trenutek nemoči in takrat se ne more roditi nobena nova misel. Ob zelo
izvirni misli se dihanje celo ustavi.
5.
Duhovno telo:
ko se zavemo prihajajočih in odhajajočih misli, začnemo spoznavati peto telo.
Ozračje petega telesa je življenje. Do četrtega telesa še nekako razumemo,
kajti imamo nekaj izkušenj. Onstran četrtega telesa pa postane vse zelo
nenavadno – ko ga presežemo, gre lažje. V petem telesu je vstopanje trenutek
življenja in izstopanje trenutek smrti. Sledi zavedanje, da življenje ni nekaj,
kar je v nas. Pride v nas in gre iz nas – podobno kot dih. Beseda »prana« je
zato postala sinonim petega telesa. Z vstopom v peto telo se začnemo zavedati,
da sta življenje in smrt samo dih in izdih petega telesa – vstopanje in
izstopanje. Nikdar nismo bili živi in nikdar nismo bili mrtvi; smo nekaj, kar
presega oboje. Življenje in smrt sta zunanja pojava. Ko se tega zavedamo,
občutimo to kot transcendenco. Če se zavemo smrti, potem ne moremo narediti
samomora, ker je to nepotrebno in nesmiselno. V resnici se ne moremo ubiti,
lahko se samo delamo, da smo se ubili. Smrt na petem nivoju je izhajanje
določene energije in vstopanje določene energije. Življenje prihaja in odhaja –
ne moremo biti navezani na nikogar. Dojeti smrt in jo sprejeti kot drugi vidik
življenja, je najtežje dejanje.
6.
Kozmično telo:
pri šestem telesu postane vse še težje za razumevanje. Pri petem odpade ego.
Zdaj tisto, kar prihaja in odhaja nič več naše, kajti »jaz-a« ni več. Vse
postane kozmično – kar pomeni, da privzame polarnost oblike ustvarjanja in
uničenja. To telo je »atmosfera« ustvarjalne in uničevalne energije. V šestem
telesu je znano vse o stvarjenju. Ko se zavedamo ustvarjanja in uničenja –
stvari, ki vsak trenutek prihajajo v obstoj, in vsak trenutek izginjajo iz
eksistence, vstopa nekaj drugega – to je zavedanje. Celo v šestem telesu se
navežemo. Toda, vse, kar je rojeno, mora umreti. Šesto telo je čutenje
kozmičnega stvarjenja in uničenja – stvarjenje, uničenje ... vdih, izdih. Če se
zavemo stvarnika in uničevalca, potem spoznamo tretjega – našo resničnost,
božanskost. Vendar je pot do tega spoznanja res težavna. Oseba, ki je dosegla
šesto telo, bo videla vse, kar umira kot svojo lastno smrt. A celo v šestem
telesu se še navežemo ... Pa vendar zavedanje obeh polarnosti, tako čutenja
kozmičnega stvarjenja kot uničenja, se zavedamo tudi tretjega – pričevanja ali
resnice v šestem telesu.
7.
Nirvanistično telo: v sedmem telesu sta dih bivanje in nebivanje – obstoj in neobstoj (če
zadevo zelo poenostavimo). Z nobenim se ne smemo poistovetiti. Tretja izbira je
resničnost, ki se je ne da izreči. Največ, kar se da izreči, je: absolutno
bivanje ali absolutno nebivanje, kajti sedmo telo je onkraj tega. Do sem smo
lahko pri vsakem telesu ujeli tretjo točko v besede, jo simbolizirali. Lahko
smo se ozrli nazaj, to je možno le do sedmega telesa. Onstran sedmega telesa ni
mogoče reči nič. Onstran njega je »breztelesnost«.
Zato je prana energija – kozmična energija in prvič se z njo
seznanimo v fizičnem telesu. Najprej se manifestira kot dih, nato pa se
manifestira kot dih v drugih oblikah: vplivih, magnetizmu, mislih, življenju,
stvarjenju, bivanju. Če se človek tega zave, potem lahko to vedno preseže in
doseže tretjo točko.
Pri tem preseganju obstajajo telesa vse do sedmega telesa. Po
sedmem telesu je breztelesnost. Tedaj postanemo čisti. Nismo več razdeljeni. Ni
več polarnosti - nasprotja. Tedaj je advaita, ne dvoje (ne dva): tedaj
je enost.
Ni komentarjev:
Objavite komentar